مجموعه گلاب گیران شما را به خرید بهترین محصولات گلاب دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 + 3 =

قیمت عمده عرق نسترن ارسال از درب کارخانه کاشان

آنچه در این مقاله می خوانید...

عرق نسترن کاشانخرید و فروش عمده عرقیات گیاهیبازار خرید و فروش عرقیات گیاهیطبع عرق نسترنانواع بسته بندی عرق نسترن

عرق نسترن و عرقیات عمده کاشان همچنین دیگر عرقیات با عنوانِ یکی از سوغاتی های شهر کاشان به حساب می‌آید.

عرق نسترن کاشان، تولید شده از میوه نسترن با کیفیت و درجه یک توسطِ گلاب گیران با تجربه و صاحب فن منطقه کاشان می باشد.

پاکسازی  سطح پوست، بهبود استرچ مارک‌ و نیز زخم‌های بعد از جراحی، رفع آکنه، آفتاب سوختگی و سرخی ناشی از سوختگی فواید دیگری از عرق نسترن و اسانس نسترن است.

طبع میوه گیاه نسترن گرم و خشک است بنابراین عرق استخراج شده از میوه نسترن نیز دارای طبع گرم و خشک است. برخی اطبّاء سنتی نیز اعتقاد دارند طبیعت عرق نسترن معتدل و خشک است.

عرق نسترن

عرق نسترن کاشان

عرق نسترن کاشان و عرقیات روح افزا همچنین دیگر عرقیات با عنوانِ یکی از سوغاتی های شهر کاشان به حساب می‌آید. عرق نسترن کاشان، تولید شده از میوه نسترن با کیفیت و درجه یک توسطِ گلاب گیران با تجربه و صاحب فن منطقه کاشان می باشد.

گل نسترن از خانواده گل رز سرخ (Rosaceae) است. نسترن دارای نام های متعددی است. و گل‌های صورتی یا سفید و میوه‌ قرمز رنگ دارد. مصارف دارویی نسترن از زمان بقراط آغاز و از ریشه‌ها، شاخ و برگ، شکوفه‌ها و میوه آن در طب سنتی استفاده شده است.

 نسترن  در زبان انگلیسی به Dog Rose ( رزِ سگ ) معروف است. به این دلیل که سال‌ها پیش مردم از ریشه گل نسترن برای درمان کسانی که توسط سگ هار گاز گرفته شدند، استفاده می کردند. نام علمی و لاتین گل نسترن نیز Rosa Canina است. گل نسترن با نام «گل رز وحشی»  و همچنین  «گل بریارد» نیز شناخته می شود. رویشگاه اصلی نسترن مناطقی در شمال آفریقا، خاورمیانه و اروپا است. این گل در امتداد کناره‌های جنگل‌ها و در خاک های نسبتاً خشک رشد می‌کند. بوته‌ نسترن می تواند تا ارتفاع ۳ متر رشد کنند.

گل نسترن چون دیگر گونه‌های رز، درختچه‌ای برگ‌ریز با برگ های بزرگ، ساقه‌های خاردار و گل‌های پنج برگی و معطر است که رایحه آن از تابستان تا پاییز روی گیاه باقی می‌ماند. برگ‌های گل نسترن در دو سمت ساقه‌ها به ۲ یا ۳ جفت برگچه کوچک تر و دندانه‌ دار تقسیم می‌شود. گل‌هایی که در اوایل تابستان تولید می‌شوند معمولاً صورتی کم‌رنگ و گاهی تا سفید متغیر اند. در فصل پاییز میوه‌های کوچک قرمز که مانند توت‌ و بیضوی شکل به اندازه ۱۵ الی ۲۰ میلیمتر و به حالت خوشه‌ ای هستند که معروف به rosehips اند، جایگزین  گل های نسترن می‌شوند.

عرق نسترن

خرید و فروش عمده عرقیات گیاهی

در کشور حدوداً ۸۰ نوع گیاه دارویی قابلیت تقطیر، استخراج عرقیات و برداشت اسانس دارند.

 تولید و خرید و فروش عمده عرقیات گیاهی نقش بسیار ارزشمندی در کشاورزی هدفمند، اشتغالزایی و تولیدات طبیعی بدون نگهدارنده دارند. عرقیات گیاهی می تواند تضمین کننده سلامت عمومی جامعه باشد. با توجه به اینکه عرقیات گیاهی بر گرفته از دل طبیعت است، بدون عوارض یا حداقل عوارض جانبی برای مصرف کننده  و در نقطه مقابل تاثیرات دارویی بسیاری برای مصرف کننده به همراه دارد. از عمده عرقیات گیاهی پر مصرف می توان به عرق بیدمشک، عرق کاسنی، عرق بهارنارنج، عرق هل، عرق زنیان، عرق آویشن، عرق نعناء و عرق شاتره اشاره کرد.

عرق نسترن

بازار خرید و فروش عرقیات گیاهی

بازار خرید و فروش عرقیات گیاهی، اسانس گیاهی و گیاهان دارویی خشک به شکل عمده فروشی و خرده فروشی بسیار وسیع و از چرخه مالی گسترده ای برخوردار است. قیمت عمده عرقیات گیاهی بسته به کیفیت گیاه دارویی، درصد اسانس موجود در عرقیات گیاهی ، نوع بسته بندی و تاریخ تولید محصول متغیر است. عرقیات گیاهی را می توان در سه کیفیت سبک، سنگین و دوآتشه تولید کرد. عمده عرقیات گیاهی که در بازار داخل کشور خرید و فروش می شوند، از نوع عرقیات گیاهی سبک هستند. کمتر تولید کننده ای عرقیات گیاهی با کیفیت سنگین را تولید و به بازار عرضه می کند. عرقیات گیاهی دوآتشه نیز بسیار به ندرت و صرفاً به سفارش مشتری تولید می شوند. البته تعداد معدودی از عرقیات گیاهی دوآتشه می شوند. عرق هل دوآتیشه، عرق بیدمشک دوآتشه، عرق نعناء دوآتیشه و عرق بهارنارنج دوآتشه نمونه هایی از عرقیات گیاهی دوآتشه هستند.

طبع عرق نسترن

طبع میوه گیاه نسترن گرم و خشک است بنابراین عرق استخراج شده از میوه نسترن نیز دارای طبع گرم و خشک است. برخی اطبّاء سنتی نیز اعتقاد دارند طبیعت عرق نسترن معتدل و خشک است. عرق نسترن برای تقویت معده و رفع ناراحتی های معده و انقباض ماهیچه های معده ، درمان درد معده و زخم معده مؤثّر است. عرق نسترن همچنین دافع سنگ کلیه و مثانه است. تصفیه خون از خواص دیگر عرق نسترن برشمرده شده است. نوشیدن یک لیوان عرق نسترن نشاط و شادابی، تسکین اعصاب، رفع افسردگی و بی خوابی، تسکین میگرن و سردرد های عصبی به همراه دارد. روغن نسترن یا اسانس نسترن هم دارای فواید زیادی است. و به دلیل خاصیت جوانسازی پوست، ضد پیری، آنتی اکسیدانی و بازسازی سلولی تقاضای اسانس نسترن روزبه روز افزایش یافته است.

پاکسازی  سطح پوست، بهبود استرچ مارک‌ و نیز زخم‌های بعد از جراحی، رفع آکنه، آفتاب سوختگی و سرخی ناشی از سوختگی فواید دیگری از عرق نسترن و اسانس نسترن است. نسترن همچنین یک تقویت کننده مو لحاظ می شود.

عرق نسترن

انواع بسته بندی عرق نسترن

عرق نسترن بمانند عرقیات گیاهی دیگر در انواع بسته بندی، ظروف پت ( پلی اتیلن ترفتالات ) با حجم ۵۰۰ میلی لیتر، ۱ لیتری و ۲ لیتری، شیشه های ۴۵۰ میلی لیتر، و گالن ٢٠ لیتری به بازار مصرف عرضه می شود. عرق نسترن برای سلامت و تنظیم دستگاه گوارش، بهبود و جلوگیری از روماتیسم مؤثّر و مفید است. تهیه و مصرف شربت نسترن و همچنین چای نسترن نیز برای تقویت اعصاب و فرح بخشی کارا و مفید است. ویتامین c و آنتی اکسیدان های موجود در عرق نسترن موجب پیشگیری از بروز سرطان ها می شود. غالباً بسته بندی عرق نسترن در ظروف پت ۱ لیتری انجام می شود. خریدار  داخلی عرق نسترن ترجیح می دهد از بسته بندی ۱ لیتری استفاده کند. در بحث صادرات، خریدار معمولاً عرق نسترن ۴۵۰ میلی لیتر شیشه ای سفارش می دهد. برخی از صادرکنندگان هم جهت کاهش ریسک جابجایی و همچنین کاهش وزن بار و هزینه های حمل و نقل، عرق نسترن با بسته بندی پت ۵۰۰ میلی لیتر سفارش می دهند.

مهندس غلامی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه گلاب گیران شما را به خرید بهترین محصولات گلاب دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 − 5 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس بگیرید